KM i dressyr

Är inte alls nöjd med dagens ritt. Känns som att det borde ha lossnat för oss inne på dressyrbanan vid det här laget om det någonsin kommer att lossna... Så dagens ritt var med stor säkerhet den sista dressyrtävlingen jag och Zabina genomförde tillsammans. Resultatet på pappret speglar min känsla, 54,85%, sist i klassen. Jag vet att jag inte rider henne längre och att jag borde vara nöjd (vi satte trots allt några sjuor), men jag är inte nöjd. Så enkelt är det. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt, när jag vet precis vad det är jag gör fel. Och inte gör Zabina det lätt för mig heller. Nej usch, efter såna här dagar känns det som att man inte kan rida överhuvudtaget.
 
Hoppas att jag i alla fall får en bättre känsla imorgon efter en runda med Matrix. Men om jag är på det här humöret då också är det redan skrivet att känslan inte kommer vara på topp.
 
 
Det är HÄR vi hör hemma. Inte innanför dressyrstaketet. Tyvärr hoppar inte Zabina längre, därför jag kommer starta en annan häst imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback