hoppelihopp

Har sjuuukt ont i röven idag! Ajajaj! Verkligen så man ska börja ett inlägg haha. Men det är värt att gå lite stelt idag för det var sjukt roligt att rida igår. Fick rida Kahlea igen, kände mig lite otaggad först eftersom jag gärna vill rida varenda häst i det där stallet snarare än att få samma två hästar hela tiden. Ingen av dem (kahlea och pan apple) är några dressyrhästar heller om man säger så, men eftersom det var hoppning igår kom jag fram till att det kändes ändå rätt okej.
 
Blev mycket gymnastik/lösgjordhet för hästarna igår. Hoppade ett räcke på böjt spår med en bom innan och en bom efter. Sedan hade vi en bom/blockhinder studs som avslutades med ett räcke (totalt sex "hinder"). Är verkligen jättenöjd med både mig själv och Kahlea, fick till en riktigt bra galopp som höll i båda övningarna. Jättefin häst och jag gjorde det jag skulle - super!! Sista räcket i studsen kom upp på 90cm och det kändes jäkligt bra, även om det bara var ett språng så var det nästan ett år sen sist jag var upp på den höjden och vände. En småsak för någon, men väldigt stort för en hopprädd hoppryttare som mig :-)
 
 
 
Lilla storhästen Kahlea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback