love to put my nose where it don't belong

Okej, måste skriva av mig lite (ja jag vet att jag sa att jag skulle sova men ändrade mig, ok?). Häromdagen satt jag och kikade runt på olika bloggar och hittade en tjej som hade en tävling där man kunde vinna "äkta" märkesprodukter (LV, Jimmy Choo, Hermes osv). Kunde knappt hålla mig för skratt när jag gick in på själva sidan: ett företag lokaliserat i Kina utan kontaktuppgifter (fanns enbart en mailadress som förmodligen ingen kollar) som säljer väskor som, när de faktiskt är äkta, kostar från fem, sex tusen till närmare sextio tusen. Och alla väskor på sidan kostade runt 250$. Mattesnille som jag är förstår jag att 250$ inte är lika med 60000 SEK. Och nu har jag inte ens gått in på hur sidan såg ut, måste varit en amatör som slängt ihop den på fem minuter. Blir så matt när jag ser alla fjortisar som går på det också. Jag är ingen märkesfjolla men till och med jag vet att man inte får ett par Loubotins för knappa tusenlappen?! Skorna man får hem är förmodligen värda några hundralappar, om ens det. Dagens ungom alltså. Skulle kunna göra det här inlägget så mycket längre men slänger in namnet på hemsidan istället så kan ni ju själva avgöra, peace out. Och ja, jag har jävligt mycket åsikter ibland.

www.dash-style.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback