KM

Som rubriken lyder har det varit KM i helgen, vilket har gått riktigt bra för min och Zabinas del. Igår var det dressyren och jag hade inga som helst förhoppningar, hoppades på att slå förra årets resultat (46%). Dressyr är inte min grej, blir galet nervös. Igår visade i alla fall att vi har utvecklats en aning, red samma program på 60,74%. Så vill påstå att jag är riktigt nöjd. Kom på delad 3:e plats bland alla som red LC:1 så nu har vi en gul rosett, yey (har alltid velat ha en, tycker dom är fina)! Vår ritt gav oss också segern bland lektionshästarna vilket är den största överraskningen jag fått på länge och jag blev (är) sjukt glad! :D Så vi fick vår första blågularosett också, + pokal, plakett och ridhandskar. Efter tävlingen var det kalas för min lillasyster som fyllt 7 år och det var myyycket folk hemma hos oss. Var riktigt trevligt men framåt kvällen blev jag väldigt trött, hade varit en lång dag i stallet. Åkte med moster&co hem till mormor&morfar och sov där eftersom jag ändå skulle till Säter morgonen efter.

Idag klev jag upp tidigt, otaggad och trött, för att hoppa lite. Red förklass 70 cm och det gick bra, vågade rida fram henne mer fast det känns fel. Jag tycker att det går för fort men det gör det inte egentligen. Så vi fick en rosett för den ritten. Efter det blev det väntetid och sedan var det KM-klass. Vid det här laget var jag äckligt nervös, kändes som att jag ville sluta på topp med en jättebra tävlingshelg. Hade inte jättebra känsla när jag red banan men jag var nöjd och jag red fram henne, vilket var det viktigaste. Och vi hade roligt! Men det räckte till 49 stilpoäng och en andraplacering bland lektionsekipagen. Så vi var glada och stod och åt gräs (Zabina åt gräs) när vi var klara i väntan på prisutdelning. Zabina fick rida ett extra ärevarv med Susanne sen också så hon har totalt ridit ärevarv fem gånger på två dagar. Vilken superhäst! Visserligen var ett av ärevarven inte hennes men jag tror inte hon brydde sig ;)

Jag är hur nöjd och glad som helst över helgens resultat och vi blev kanske lite dressyrsugna nu. Synd bara att höstens hemmatävlingar för häst är regionala, båda två! :( Snyft, vi som ville tävla mer... Nej det här inlägget är redan för långt, hoppas någonn orkade läsa. Kommer nog upp bilden från helgen och förra helgen om/när jag får dem skickade till mig! Hare bäst everyone :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback