året 2012: del ett av tre

JANUARI
 
Firade in det nya året hos Emma med en massa tjejkompisar, gick ut på tolvslaget och drog med en massa BARN tillbaka till lägenheten. Haha, konstig start!
 
 
Höll i en skötarkurs med Jennie Börs som projekt på ungdomsledarutbildningen!
Satte även upp en massa mål med året, kan såhär i efterhand utvärdera det hela:
 
 
Hade godislöfte halva året, debuterade 90 cm med galans, startade en LB-klass i dressyr, gymmade skitbra ända tills jag träffade Fredrik, sparade även pengar under första halvåret tills jag brände dem på P&L, har atm MVG i alla utom fyra avslutade kurser. Och mitt hemliga nyårslöfte klarade jag också av, först av alla dessutom, men ni får fortfarande inte veta vad det var ;-) ssshhh
 
Gav pappa en hjärtattack vid en övningskörning då jag nästa körde in i ett träd. Okontrollerat. Hehe
 
 
Umgicks mycket med den här damen, var med henne till ridhuset några gånger och red på hennes fyrbenta. Umgicks en del på marken också, hon kan vara väldigt rolig min dubbelgångare ;-)
 
FEBRUARI
 
Åkte till Aqua Nova med Erika och My! Skitroligt haha, vi vart som barn igen. Kommer ihåg att dom var jättegulliga och inte ville åka gröna rutschikanan först ;-) hihi.
 
 
Megaupload lades ner och förstörde mitt liv. Buhu.
 
 
Debuterade 90 cm med Zabina vilket resulterade i en dubbelnolla och femteplacering <3 bästa gullet!
 
 
Drog till Romme Alpin en dag då vi av någon anledning inte hade några lektioner alls! Nice och hur roligt som helst. Jag är inte så bra på att åka slalom men åkte en svart backe iaf ;) emms var också med!
 
 
Kommer hem idag och ser att Ida satt upp postrar i hela huset om att hennes gosedjur är försvunnet. Så söt ibland den där ungen! Behöver jag ens förklara varför det här citatet får vara med! Fyfan vilken söt lillasyster jag har.
 
MARS

Hade en kall början på denna månad i evertsberg hos faster, jonas och Alice! Fick en dansbandstscha i julklapp, nice.
 
 
Firade in Erikas och Elises artonårsdagar med My och en massa annat folk hemma hos Erika! Väldigt bra kväll, även om den blev tidig för oss småttisar hihi.
 
 
Fick hem en efterlängtad papperslapp ;)
 
 
Red på denna stora fux för första gången. Riktigt härlig häst!
 
 
Den 16 mars är nog det absolut viktigaste datumet på det här året. Fick en förfrågan någon dag innan om jag ville komma på fest, en kompis som fyllde 18. Så det blev lite spontant att jag åkte in till Emma på kvällen där festen var! Kom dit fyra randomkillar från Säter som typ inte kände någon och jag fastnade som tusan för den korta killen med mörkt tjockt hår och snygg kropp. Gissa vem det kunde vara tro? ;-)
 
 
Så resten av månaden svävade jag på små puffiga moln, var pirrig i magen HELA tiden verkligen.
 
 
Avslutade Mars månad med en mysig grillkväll i vikmanshyttan med emmorna och helen!
 
APRIL

Träffade Fredrik igen efter tre veckor med gud vet hur mycket smsande. Jättemysig kväll hihi!
 
 
Var på en till artonårsfest, denna gången var det My som fyllde år. Åt go'mat ute hos henne i grådö och drack tills vi fick nog. Batmannade, åkte moppe full med en drink i handen, klappade på hästarna och ja gud vet hahaha. En väldigt speciell kväll på många sätt!
 
 
Min syster (My) gjorde sin första och hittills enda operation och gick på kryckor x antal veckor efter det.
 
Valborg anlände och det firade jag först på en förfest i hedemora med tjejkompisar, sen åkte jag + 4 kompisar till Säter där min blivande pojkvän hade fest. Hade verkligen skitkul hela kvällen. Hade min bästa kompis vid min ena sida, min pojkvän på andra sidan och massor med trevligt folk runt omkring. Har pratat, skrattat, tofflat, pussats, dansat, vunnit på hästar/kort, blivit utkastad på gräsmattan, brytit arm, sett fyrverkerier, haft ett allvarssnack med min kompis bror, käkat mackor, städat, snackat skit i sängen med Helen, träffat nya och nygamla människor, druckit skitgoda groggar. OCH SÅ VIDARE. Som sagt en kunglig kväll, tack alla inblandade!! Bestämde oss för att vi var tillsammans så 30/4-12 är definitivt ytterligare ett viktigt datum <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback