julklappshoppning och annat

Igår var jag i stallet nästan hela dagen. Supermysigt att få träffa alla kända ansikten och mular :-) Jag och Zabina hoppade 70cm med stilbedömning. Hon var väldigt pigg men inte mer än jag kunde hantera, inga bocksprång eller tokigheter. Red dock mot första hindret tidigare än planerat så allt blev lite hastigt och lustigt kändes det som. Så jag bestämde mig för att hoppa ett varv till. Tyvärr så får den gamla damen inte hoppa mer än 70cm nu för tiden så vi kunde inte hoppa en till klass, däremot fick vi rida på samma höjd igen men utom tävlan denna gång. Och den ritten är jag supernöjd med, hade bra flow genom hela banan, var bara sista linjen som blev lite svajjig. Med vår första ritt som jag inte var nöjd med hamnade vi första utanför placering så om jag hade haft ritt nummer två som min bedömningsritt hade vi nog fått stå på prispallen ;) men det spelar ingen roll för mig, det viktigaste var att jag fick hoppa med min stjärna igen. Vill inte tänka på att vi kanske inte har så många banor kvar att hoppa...
 
 
Ett regnigt KM då vi hoppade 90cm, höjder som numera är ett minne blott. Är så tacksam över den resa som jag fått göra med Zabina, hon har verkligen varit en klippa och jag skulle inte byta ut ridskolehästtiden mot något (eller någon) annan. Planerar att komma hem och hoppa/tävla/rida/promenera/mysa så länge hon finns kvar och håller ihop. Kanske hittar jag någon medryttarhäst uppe i Umeå eller så fortsätter jag att rida på URF någon gång ibland. När jag har pluggat klart, skaffat jobb och tillfället uppstår, då. Då ska jag skaffa egen häst. Men det är några år kvar dit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback