några ärliga ord

Är ganska trött på lilla landet lagom just nu. Det gäller att smälta in för annars får man ta en massa skit. Är man bra på något blir folk avundsjuka och hittar något att klaga på och så fort man gör minsta lilla snedsteg eller har någon brist överhuvudtaget är någon där och hugger. Herregud, ingen är perfekt?

Blir så irriterad när folk inte kan stå upp för sig själva också (jag lever i landet lagom och blir irriterad på folk som vill vara lagom, haha bra jobbat där). Herregud, alla är bra på något och alla gör misstag och det är bara att acceptera. Och jag säger inte att jag är perfekt på något vis eller att jag aldrig säger saker jag inte står för egentligen. Men jag är inte mer än människa, ingen är det? Dock tycker jag att man ska kunna ta konsekvenserna av sitt handlande, även om det nu var ett misstag som man egentligen inte står för. Men kan man hantera det bra i efterhand och ångrar sig finns inget annat att göra än att förlåta för vad vinner man på att vara långsint?

Ja jag vet att jag har ganska mycket åsikter som säkert gör folk sura men jag försöker själv bättra mig (ingår också i att 2012 ska bli det bästa året någonsin). Om inte folk gillar dig för den du är så är de egentligen inte dina vänner, alltså finns det ingen anledning till att vara lagom eller osäker. VAR DIG SJÄLV, och var stolt över det. För det finns ingen annan som du. peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback