horsietalk

Alltså Balanz var såååå fin igår. Känslan när allt bara klaffar, det är så fantastiskt. Den känslan kan jag leva på länge, och jag ska ha den i åtanke under helgen! Vi gjorde vår debut på tävlingsbanan i söndags, red LB:3 på 54,39 %. Jag var jättenöjd när vi kom ut från banan, det var en riktig klump som släppte i magen. Jag blev jättenervös innan, förstår inte varför för det brukar jag inte bli när det gäller dressyr, men nu blev jag det. Så hade ganska svårt att inverka bra för mina armar och ben blev som spagetti haha.
 
När vi kom in på banan och Balanz insåg att han var själv så gnäggade vi efter kompisarna, haha. Programmet kändes bitvis bra, bitvis mindre bra. Men jag vet att det bara är att tränatränaträna. I galoppen så "glimtade det till" som domaren uttryckte det, han blev på lite bushumör vilket resulterade i någon spark, byte, fel galopp osv. Och såna saker drar verkligen ner poängen. Men jag bryr mig inte så mycket om vad vi får för procent, jag vill att vi ska ha roligt och bli mer sammansvetsade på banan :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback