söndagsångest.

Sitter och smuttar på en dooleys i mörkret och anammar den klassiska söndagsångesten. Känner för att vara ganska ärlig idag, so here goes.
 
Jag är inte alls motiverad till skolarbete just nu. Det finns ljusglimtar i denna termin också men det känns mest som en enda stor suck och jag hoppas att det kommer bli bättre till nästa termin för såhär kan jag inte gå runt och känna. Pluggar mycket mindre än jag borde, av den enkla anledningen att jag tappat gnistan. Så att alla känner igen sig: att titta på ditt favoritprogram i hela världen på tv:n VS. att titta på ett riktigt trögt program på ett språk du inte förstår. Just nu känns min utbildning mer som det senare exemplet. Jag hoppas att jag hittar tillbaka snart. Går runt med en massa ångest för att jag inte pluggar som jag ska och det slutar ofta med att jag inte gör någonting.
 
Men det finns saker i livet som är riktigt bra. Jag och Fredrik har varit tillsammans i över två och ett halvt år och det känns som att vi är på ett riktigt bra ställe just nu. Min klippa här i livet. Jag trivs så otroligt bra på Hippo att jag går och längtar dit hela tiden. Torsdagsridningarna med ARKUM såväl som jobbpassen när någon av ridlärarna är borta. Har hela tiden sagt och tänkt att jag inte vill jobba med hästar, men det är så otroligt jävla roligt om man får uttrycka sig så. Jag trivs jättebra i mitten av ridhuset, utan häst, skrikandes så att hösten blir hes. Det är banne mig nästan lika roligt att hjälpa andra hitta knapparna som att hitta dem själv.
 
 
//återkommer när jag hittat motivation för något annat än hästar och mys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback