sammanfattning tävling

Hallelujah, mitt PM är inlämnat! Vilken fröjd. Har tills imorgon klockan tolv på mig att ändra det men känner mig ganska säker på att jag är klar. Vet inte riktigt vad jag skulle vilja göra annorlunda/om jag skulle vilja ändra något. Både pappa och Emma har läst det och tyckt att det var bra så jag känner mig nöjd.
 
Har inte varit in och bloggat om min start i söndags, så här kommer en liten sammanfattning av dagen: Jag vaknade upp hos Emma på morgonen och var faktiskt inte så nervös alls. Det är hoppningen som gör det har jag insett haha. I alla fall, gick ut och mötte upp Linn som jag skulle åka med. Vi tävlade olika klasser men på samma häst och ingen utav oss hade ridit honom så det kändes lite vågat.
 
Vi kom till stallet och gick ut i hagen för att hämta Lord Wilhelm. Efter en stunds funderande kom vi i alla fall fram till vem det var vi skulle rida på haha. Ganska stor häst, han var större än jag uppfattat honom som.
 
Jag startade först så gick in och började rida fram, han krökte på nacken så fort man kortade upp tyglarna men fick jobba på för att verkligen få med bakdelen också. Kändes ändå helt okej på framridningen, lite ostadigt bara men det var faktiskt första gången jag red honom. När jag skulle gå in på banan tog det tvärstopp, han reste sig, ryggade och skyggade. Det var inte alls okej att gå in i det stora tomma ridhuset när han kunde stanna kvar med alla kompisar. Så fick hjälp av en tjej som ledde honom + en häst som gick framför. Efter det var han otroligt spänd och jag sänkte mina förväntningar på en gång. Red igenom programmet väldigt kravlöst, vilket var svårt då han tappade all bjudning efter incidenten. Jag kom i alla fall ihåg hela programmet och vi slutade på 50,8%. Inget bra resultat men med tanke på omständigheterna så känner jag inte för att älta det :-) Linn som red efter mig landade på ungefär 53%, han var nästan lika spänd då med fast att han redan varit in och sett banan en gång då. Aja, det är bara och ladda om och komma igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback