kulturhuvudstad 2014

Denna helg har hela världen vallfärdat till Umeå för att gå på invigningen av kulturhuvudstadsåret 2014. Okej, kanske inte hela världen. Men det var ta mej tusan fler människor är snöhögar i Umeå igår. Träffade även på en och annan ren, det var lite mysigt. Många utställningar och diverse kulturella tillställningar var utspridda över hela staden igår. Jag och Fredrik gick omkring och besvärades lite över hur småflummiga vissa delar var. När det så var dags för själva invigningen blev det dock så mycket människor att man inte såg ett dyft och vi åkte hem och lagade mat istället. Fick se glimtar av spektaklet på svt senare. Ingen ångest alls över att vi åkte hem.
 
Mitt i allt kulturellt så hann vi vara lite ytliga och gå i affärer. Jag köpte ett par riktigt snygga byxor från Gina Tricot och ett mindre sminkförråd från Kicks. Nytt puder (bytt märke), ny ögonbrynspenna (bytt nyans), nytt läppstift (tappat bort) och en ny fotfil (gått sönder). Väldigt förargligt att jag var tvungen att köpa ett nytt läppstift då jag fyndade det på rean för inte alls länge sedan och nu fick jag hosta upp 125 kronor för ett likadant.
 
 
En av de fina renarna. Blev även intervjuad av TV4, inte alls så kul och jag fick lite ångest efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback