Året 2014

Beskriv året med tre ord.
Svar: Tufft, stressigt och utvecklande.

Bästa köpet?
Svar: Betalade tryckandet av mitt körkort, räknas det?

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Svar: Let me take you there - Plain White T's och Young and beautiful - Lana del Rey (låtar som jag lyssnat mycket på och som väcker mycket känslor). Daniels jojk - Jon Henrik Fjällgren (Cillas bortgång).

Vem har du umgåtts med mest?
Svar:
Fredrik!

Vad var din största tabbe 2014?
Svar: Avtalsrättsfrågan på tentamen termin ett.

Har du haft ett förhållande under 2014?
Svar: Ja, hela året.

Vart reste du under 2014?
Svar: Utomlands så blev det en vecka på Kreta i somras.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Svar: Jag tävlade student-SM i ridsport. Jag skrev mina första två terminstentamen med väl och mycket väl godkänt resultat. Jag tog körkort. Jag började vikariera som ridinstruktör.

Har du blivit bättre på något?
Svar: Juridik. Köra bil. 

Vad var extra dåligt med året?
Svar: Att vi var tvungna att ta bort Cilla. Att jag under början av året inte mådde så bra och känt mig ganska ensam.

Vad var extra bra?
Svar: Fredrik som har funnits där hela tiden. Ovanstående händelser.

Lärde du känna några nya människor?
Svar: Har blivit mycket tightare med ARKUM-tjejerna, speciellt Linnea och Louise som varit riktiga klippor och vi har gått igenom en hel del tillsammans. Även under nollningen de nya juriststudenterna, speciellt Hanna som jag är väldigt glad att jag hittat!

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Svar: Tävlade klasser med SM-status. Åkte utanför Norden på semester.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svar: Att jag äntligen klarade körkortet. Hästlivet. Fredrik.

Vad var din största framgång 2014?
Svar: Lite tjatigt, men vafan alla frågor är ju nästan likadana... att jag fixade körkortet! Att jag startade Student-SM. Att jag skrev högsta betyg på T2.

Vem saknade du?
Svar: Cilla. Min familj (under början av året speciellt) när jag var uppe i norr.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år som du inte gjorde detta år?
Svar: Mer träning och återuppta den goda kost (eller göra den ännu godare) som jag hade under hösten (juluppehåll nu ;-)). Våga ta plats och inte vara så osäker. Förbättra självförtroendet, be om hjälp när jag mår dåligt och låta måendet komma i första hand. En del av dessa saker har jag redan kommit långt på vägen med men måste upprätthålla det.

Mest stolt över 2014?
Svar: KÖRKORTET

Högsta önskan just nu?
Svar: En egen häst. På riktigt.

Vad kommer du sakna från 2014?
Svar: Svår fråga. Finns inte så mycket som jag inte kan göra igen 2015 om jag vill!

Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Mat haha.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Svar: Gick på systembolaget för första gången! Åt på Taj Mahal, fick paket och frukost på sängen av bästa :-)

Blev du kär i år?
Svar: Var redan kär när året började och fortsätter med det!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Svar: Datum och datum... dagar är väl främst tiden innan och när Cilla gick bort.

Vad önskar du att du gjort mer?
Svar: Tränat, lyssnat på mig själv, ridit.

Dina planer inför 2015?
Svar: Plugga vidare! Åka till Bryssel med ELSA, åka till London, åka till Lund och tävla SM.

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Svar: Tro på dig själv. Oroa dig inte så mycket. Ta hjälp av Fredrik och andra i din omgivning när det är tufft. Var i stallet så mycket du kan.

Hur tror du 2015 kommer bli?
Svar: Bättre än detta år hoppas jag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback