småplock sen sist

I lördags var jag som sagt på Rosenström i Säterdalen, något som börjar bli lite av en tradition. Började hos Helen med henne, Elise och My. Mycket prat och dricka blev det innan vi fick skjuts av Mys pojkvän till Säter där vi spenderade någon timme på en annan förfest hos Simon. Det var väldigt mycket folk på väldigt liten yta kan jag säga. Gick så småningom ner mot dalen och betalade in oss, sen hann vi inte med så mycket häng innan han började spela och vi ställde oss inne och hoppade, dansade, skrek och svettades! Hade en riktigt rolig kväll, den slutade i alldeles lagom tid också, vid halv två kröp jag ner bredvid Fredrik :)
 
---
 
I söndags vaknade jag upp och mådde ungefär som jag alltid gör när jag har fått lite alkohol i kroppen. Hängde i Säter i några timmar med Helen innan jag fick skjuts hem av pappa. Framåt kvällningen hade jag planerat en kräftskiva som överraskning åt mina föräldrar som varit så snälla och låtit mig bo här i sommar. Så det var bara att sätta igång med köksstöket, resultatet blev top noche om jag får säga det själv. Alla var väldigt mätta och nöjda efter att ha frossat i kräftor!
 
---
 
I måndags bilade jag och Fredrik ner till Göteborg. Ni förstår inte hur skönt det är att kunna växla chaufför lite då och då istället för att Fredrik ska köra hela vägen. Det tycker vi nog båda två, blir så himla långtråkigt att sitta bredvid tycker jag! Vi kom fram vid 4-tiden och då blev det en vända nere på stan. Fick inte med mig så mycket hem, en ny ansiktstvätt och två kollegieblock.
 
---
 
I tisdags var vi på Ullared hela långa dagen. Jag brände tre papp på det där djävulska varuhuset, himla farligt att kliva in där. Några av fynden var en Harry Potter dvdbox, dunväst att ha i stallet i höst, allt från Maybelline fit me, två par jeans, en plånbok, en handväska. Bara ett axplock av vad som fick följa med hem...
 
---
 
Igår hade vi tänkt gå på Liseberg men det var stängt, så planerna styrdes om och dagen spenderades på Universeum. Det var jättetrevligt, fanns massor att se och göra. Både museum, aktiviteter och djurpark - perfekt kombo! Bland annat har de Sveriges största akvarium. Avslutade dagen med lite mer shopping (Fredrik brände två papp på jeans) och en vända in på Feskarns. Middagen bestod alltså av varmrökt lax och rökta räkor med färskpotatis och romsås. MUMS!
 
---
 
Idag klev vi upp vid halv nio och åt frukost, packade och städade lägenheten lite innan vi åkte hemåt. Jag har peppat för att få hämta ut mitt körkort hela dagen, så när jag kom hem slet jag upp avin och vad ser jag? Jo, att det ska hämtas ut på ICA SÄVAR... Åååååh vad irriterad jag blir, orkar inte släpa runt på mitt pass mer. Menmen, vi åker upp igen på torsdag nästa vecka så får ha lite mer tålamod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback