tiden går ju ganska snabbt här ändå

Har precis beställt hem ytterligare en lärobok. Köpte begagnat -> fel upplaga -> inte tillämplig i undervisningen = jag kommer ha samma bok fast i två upplagor. Ska sitta och leta skillnader kan jag då lova! Haha. Annars då? Idag har jag varit på tre föreläsningar i avtalsrätt och statsrätt. Detta + processrätt och EU-rätt är vad vi till stor del kommer hålla på med under termin ett. Men jag ska inte börja snacka juridik förrän jag känner att jag faktiskt kan något. Än så länge är jag novis, men ny kunskap trillar in varje dag och så småningom kommer man in i det hela!
 
Nu ska jag läsa lite civilrätt och äta lite gottigheter (passionsfrukt och pingvinstänger). På tal om gottigheter skrev jag och Fredrik ett avtal (läs: post-it lapp) om att oktober ska vara en nyttig månad i detta hem. Kan behövas känner jag!
 
Måste berätta att jag ska få besöka ett stall på torsdag!! Känns megahärligt och tjejerna i ARKUM (Akademiska ryttarklubben umeå ish?) verkar jättetrevliga. Det är en ridförening för studenter och ja, jag har redan blivit medlem ;) ska åka till umeå ryttarförening tror jag det var och se vad det är för ställe/vad de har för hästar/hur ridlektionerna fungerar. Helt klart höjdpunkten denna vecka :)
 
 
Anar dock att mitt favoritsto tyvärr inte kommer stå där och vänta på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback