allmänt babbel

Idag har jag skaffat gymkort, promenerat ca 40 min och slutligen sprungit 2km. Mao: ska börja röra på mig igen, vill hitta tillbaka till den form jag hade när jag mådde som bäst (och var som snyggast). Är inte allt för nöjd med hur jag ser ut just nu, men jag tänker göra något åt det. Även om det kanske bara handlar om några kilo så känns det så jäkla viktigt, just att kunna känna sig nöjd med sig själv. Jag är absolut inte ute efter något size zero ideal utan en sund och vältränad kropp! Och jag har ju varit där så gäller bara att hitta tillbaka.
 
Här hemma är det väl inte mycket fart annars. Ska bakstöka lite med en kompis någon dag framöver vilket ska bli mysigt. Fick inte vara med på det traditionella pepparkaksbaket hemma hos mormor idag... Så får baka lite här uppe istället.
 
I torsdags var jag med och red på URF igen, denna gång var vi en stor grupp på hela nio personer. Men det funkade bättre än jag trodde att det skulle göra faktiskt. Fick rida Kahlea igen, har ridit henne alla tre gånger jag varit med och hon ger mig träningsvärk varje gång. Fruktansvärt oliksidig häst, men bara man får henne på plats så känns det riktigt bra. Väldigt snäll är hon också, utom i hanteringen från marken där hon kan vara en riktig tjurskalle till och från. Men hon gillar i alla fall att mysa och få pussar på mulen :) saknar hemmastallet väldigt mycket dock. Har träffat så mycket fina människor (och hästar) där så det är inte så konstigt. Men jag kommer snart hem och då blir det klubbtävling på en gång!! Har fått motionera hästmusklerna lite här uppe, men ska bli så jäkla kul att sitta på Zabina igen så ni anar inte! Lovelovelove
 
 
Zabina & Kahlea :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback