PAY&JUMP

I torsdags var det som sagt pay&jump på hemmaplan som gällde. Zabina var ganska pigg och glad i ridhuset när vi red fram, inga konstigheter. Framhoppningen var sedan på lilla utebanan och jag tror hon har fått komma ut lite för lite i år för det slog runt helt. Hon studsade och kunde inte trava utan drog iväg i några bockserier istället. Slutade med att vi var påväg in i staketet och efter tre bocksprång på rad hade jag inte mycket balans kvar. Landade så snyggt på fötterna i alla fall! Resten av framhoppningen handlade om att lugna ner oss och komma över några hinder utan att bocka. Fick superbrahjälp av ullis som var där nere och det är jag tacksam för! :)
 
Zabina lugnade ner sig avsevärt och vi kunde gå in på banan när Karin skulle hoppa som planerat. Travade runt lite tills det var vår tur att starta. När vi började hoppa banan gav jag henne inte så mycket frihet och kortade upp galoppen mer än i vanliga fall. Därför blev det lite trångt på linjerna, la in ett extra språng. Men jag hade fokus, en tydlig plan och jag höll mig till den. Var helt slut och väldigt nöjd när vi kom ut från banan. Rev ett räcke på diagonalen, kommer inte riktigt ihåg vad som hände men det var ju inte så allvarligt eftersom det inte var en riktig tävling. Såhär i efterhand tror jag att jag hade kunnat lägga upp galoppen igen, tycker att hon hoppar bättre när man inte rider lika kort och kontrollerat. Men med tanke på omstädigheterna har jag överseende med mig själv denna gång.
 
 
Inte beter hon sig som en 20årig ridskolehäst alla gånger haha. Knäppa tant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback