tävlingshelg i stallet

I helgen har det varit dressyrtävlingar i säter både lördag och söndag. Har dragit mitt strå till stacken och ställt upp som speaker! Jag tycker faktiskt att det är roligt, lite jobbigt för hjärnan framåt slutet bara eftersom att man måste vara ganska vaken. Och när det var dubbla banor blev det dubbel belastning för min hjärna! Men det har gått bra, enda stora felet eller vad man ska kalla det är att jag tackade elsa för hennes ritt när hon ställde upp och började... (hade gått ifrån tornet en stund så trodde att hon var klar). Tur att det var en hemmaryttare i alla fall haha, och man lär väl göra så att publiken får nåt att prata om också ;)
 
 
Jag valde att inte vara med själv och tävla den här helgen, var alldeles för jobbigt förra året. Tycker inte att det är roligt när man kämpat som fan på framridningen och sen kommer in på banan med en totalförändrad häst som knappt tar ett steg framåt. Dressyr är inte riktigt något som jag har rutin i eller är särskilt intresserad av heller så. Men på KM ska vi nog försöka vara med i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback