KM 2013

KM i dressyr 15/6: Jag och Zabina red en LB:1. Kvällen innan var det Fredriks studentfirande och jag somnade väl vid fem ungefär och skulle starta tjugo över tio på morgonen. Så det var lite utav en zombie som traskade ner till ridklubben på morgonen. Är ganska nöjd med ritten, vi fick 5or, 5,5or och 6or igenom hela programmet så det är ett jämnt resultat men det krävs ganska mycket mer för att vi ska nå högre. Jag vet ju hur det ska kännas men det är så svårt att få in det på banan. Red ihop 53,79% vilket gav oss en sistaplats tror jag minsann, men det gjorde inte så mycket ;) var verkligen inte in it to win it.
 
KM i hoppning 16/6: Jag och Zabina startade en CR 80 cm och KM-klassen 80cm stilbedömning. Hon var otroligt seg och jag var inte alls särskilt nöjd med första ritten även om vi fick en CR-rosett och fick rida ärevarv alldeles själva. Ställde in henne efter det och tog det väldigt lugnt på framridningen innan nästa klass så att hon skulle orka. Tävlingsdjävulen vaknar lite inom en också, för i hoppningen känner jag ändå att vi har en chans att ta hem det hela (vilket jag inte gör i dressyren hehe..) KM-klassen gick lite bättre men hon var fortfarande inte särskilt taggad. Väldigt ovan känsla då jag är van vid bocksprång och räcer. Vi red i alla fall ihop 50 stilpoäng, dock hade ekipaget innan oss redan fått ihop 52,5 poäng så en seger var aldrig aktuell. Däremot höll vi kvar andraplatsen in i det sista! :) är allt som allt nöjd med denna tävling trots att jag kom tvåa i KM i hoppning för tredje gången.
 
 
Bilden är från förra årets KM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback