dagens ridpass!

Jävlar anamma, idag har harley tagit kol på mig. Bokstavligt talat nästan, var tvungen att hämta andan några gånger. Satan i gatan vad jobbig den ponnyn är att rida, men det är roligt. Jobbade med temat hästens form, har pratat anatomi och sånt på teorin så utgick från det.
 
Han var ganska fin redan från början, lite stel i sidorna bara. Började med arbete i skritten med skänkelvikningar. Låg sedan i traven och böt om volt hela tiden, det funkade prima för att lossa en häst som harley! Sedan la vi upp stigbyglarna och jobbade på volt i trav med skänkelvikningar på öppna delen. Och alltså.. Jag har nog aldrig någonsin tyckt att en skänkelvikning kan vara så svår. Man får absolut ingenting gratis av den ponnyn haha!
 
När vi sedan övergick till galopp så blev jag mycket stadigare i handen (vet inte riktigt varför det är så.. men jag tror det har och göra med att jag inte riktigt orkar sitta ordentligt i traven så då får handen lida för att jag försöker kompensera för det som felar i sitsen). Så där var han fin och stadig hela vägen. Roligt! När vi travade av kan Cissi intyga att jag var helt jävla slut. Usch vad jobbigt det var. Men jag är ändå nöjd med passet, även om det inte lossnade helt. Men man kan inte ha för höga krav på sig själv, rider honom trots allt rätt sällan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback