barcelona!

Kommer lite sent men har precis insett bildproblemet ;)

Började resan till Arlanda med att köra på ett rådjur (notera att inte jag utan pappa körde, haha). Min första viltolycka och jag kan tyvärr meddela att varken djuret eller fronten på bilen klarade sig särskilt bra. Var oundvikligt tyvärr, sånt som händer. Vi hann med planet trots detta dröjsmål! (bilen är fortfarande på lagning)



Flygbild! Första turen i luft för min del, starten och landningen var rolig, satt och skrek med Saara och Erika på hemvägen haha. Men själva flygandet hade jag klarat mig utan, sjukt segt och obekvämt.



Plaza Catalunya, centrum i centrum skulle man kunna säga. Gick dit från vandrarhemmet som låg på Passeig de Gracia = stor shoppinggata. Mestadels överklass shopping men gick att fynda lite i budgetbutiker också! En avslutningsklänning åkte med hem, köpt på Bershka :) Dock är den väääldigt kort så blir nog inga bara ben.



Jävligt sjukt asgoda fruktdrinkar som såldes på inomhusmarknaden vid Las Ramblas. Namnamnam, smakade som flytande jordgubbar....



Färsk frukt, me like.



Provade på paella, dyrt och inte så vidare värst gott heller. Patatas bravas däremot, rekommenderas ♥



Utsikt från en park vi var upp till. Låg och stekte i solen hur länge som helst, runt 25grader varmt. Underbart!



Sagrada Familia, en kyrka som de hållit på att bygga i hundra år ungefär och de är inte klara. Men ganska mäktig byggnad ändå!



Vandrarhemmet vi bodde på. Fick inte med hela rummet men vi bodde sex pers i ett avlångt rum. Helt okej, bortsett från den asdåliga frukosten... Har några fler bilder men orkar inte ladda upp allt, delade med mig av lite utav resan iaf! Enjoy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback