the future

Har haft en ovanlig och bra skoldag, föreläsningar hela dagen = 100% schemabrytande. Först ut var en tjej som pratade om kroppsspråk, härskartekniker, tonläge mm, hur man använder rösten helt enkelt. Jätteintressant! Sen var det lite rast, lunch och singer/songwriters som inte var lika givande haha.

Efter lunch var det en man utan armar och ben som pratade i en timme, det kändes som fem minuter eftersom jag aldrig tröttnade. Inspirerande var ordet. Fick sedan fika bulle innan dagens enda dåliga föreläsning kom. Han visade sig inte på en halvtimme vilket gjorde att man bara tänkte på hur han såg ut. Dessutom var han dyslektiker = ingen toppentalare. Och jag förstod inte riktigt vad föreläsningen handlade om heller, han hade ingen röd tråd. Varade dock bara en halvtimme så det var överkomligt och jag tror inte han var så van föreläsare.

Sist ut för dagen var en ung kille, komiker hade vi hört. Han var nog nästan dagens bästa, väger lite mellan honom och Elaine (första). Mycket skratt och han var riktigt bra på att prata. Han pratade mycket om framtidsdrömmar och varför vi bryr oss om vad andra tycker. Dessutom hade han en skitsnygg sidekick med sig på scen ;-)

Kort och gott en väldigt inspirerande dag med många bra talare! Bra initiativ av banken :-)



Komikern och hans kompis (som varit och föreläst för oss tidigare om jag inte minns fel).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback