robbanbobban

Idag gick ridpasset mycket bättre. Och ändå var hon spänd som en stålfjäder och stack så många gånger att jag tappade räkningen. Måste berömma mig själv och säga att jag är mycket nöjd med min ridning idag, blev inte irriterad och rädd utan jobbade bara förbi problemet. Och hon blev kanonfin på slutet, fick till och med upp henne i en högre form (i vanliga fall är hon lång, låg och framtung). Fast hon slappnade aldrig av helt, fick jobba som en dåre för det utan att hänga kvar i handen, tog t.o.m pauser där jag inte red alls med tygeln för att få henne att ta stöd själv och så att mina axlar inte skulle avlida.

Red lite egen lektion idag eftersom jag var tvungen att aktivera henne hela tiden så jobbade mycket med öppnor i skritt och trav för att få in de där bakbenen. Flyttade undan för skänkeln, ryggade, gjorde lite sluta i traven, ställde inåt/utåt, red på volter, gjorde massor med övergångar (vilket var vad vi skulle jobba med haha). Och måste nämna att passet var helt galoppfritt (eller ja, vi fick ju lite ofrivilliga galoppfattningar), supernyttigt att lägga in ibland. Fixar man inte skritten och traven är det omöjligt att jobba hästen rätt i galoppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback