KM i hoppning

För att summera denna dag: Inte den absolut bästa tävlingsdag jag varit med om, fast inte den sämsta heller. Inledde med en nolla i 80cm, var dock inte särskilt nöjd med ritten. Hon var jättefin på framridning och framhoppning, fram för skänkeln utan att tagga. Ovanligt! Men inne på banan blir hon taggad och mer svårpåverkad + att jag inte har fått ordning på varenda nerv i kroppen än. Så tyckte att det blev dåliga avstånd till de flesta hindrena och jag fick inte in den där ridningen som suttit så bra på träning.

Till KM-klassen kändes hon också fin på framridningen. Jag startade först i min klass så var inne på banan när de höjde och då kryper nerverna fram. Ska helst vara pangbomstartsignal tycker jag. Första linjen kändes bra, sen blev hon flack mot ett räcke (samma som vi rev på lokala) så drog med en bom där. I andra linjen kom vi med lite övertempo som jag försökte ta tillbaka men Zabina var inte riktigt med på noterna utan hon hoppade av stort som fan istället. Blev nästan en avramling så var tvungen att volta innan jag kunde ta sista två hindrena. Stilpoängen blev inte alls bra eftersom vi hade de där missarna, men bitvis kändes det riktigt bra. Så ska ta tillvara på det och hoppas på bättre lycka imorgon!



Fin tant, måste ha en hästbild i ett hästinlägg! Jennie som fotat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback