spelningar P&L

Skriver mycket för min egen skull så att jag ska komma ihåg vad jag själv tycker haha. Men kul om ni orkar läsa nåt, det här är min uppfattning lite kort om de artister och band jag sett i veckan :) kursiva var dagens bästa!
 
ONSDAG:

Simple Plan: Musiken var verkligen skitbra. Har lyssnat på dom så jävla mycket när jag var lite yngre och inte alltid så jätteglad så det var verkligen nostalgi och känslor. Dock lite mycket "sverigeniärsåsnyggaochbäst" snack för min smak men när sångaren drog fram akustiska gitarren och körde Perfect var de förlåtna.
 
Mac Miller: Bra performance, aldrig hört killen förut men det var rätt så bra drag. Kul med nåt nytt! Dam, dadam, dadadadadadadadadadam....
 
Lars Winnerbäck: Lyssnar inte på honom och det är för att jag inte är så jättekär i just den musikstilen. Fick skitont i ryggen efter en timme också så det drar ner allmänna intrycket. Men vet att många älskar honom och han kan ju sjunga, så om man uppskattar hans musik är han värd att se live. Dock inte min grej tror jag!
 
TORSDAG:
 
Regina Spektor: Lite som med Winnerbäck, lyssnar så pass lite på henne att det blir segt när man inte kan låtarna. Men hon var mysig och Samson var galet bra. Sevärt.
 
Mumford&sons: Ja det var ett jävla kaos kring denna spelning, orkar inte dra det här. Men jag grät genom större delen av konserten och kan knappt höra deras musik längre utan att gråten smyger framåt. Dock är de vääldigt bra, grät inte för musiken så mycket utan personliga skäl.
 
Den svenska björnstammen: Denna spelning hade jag velat sett med mina tjejer! Stod med en syster och en kompis som inte kunde mer än en låt, hade varit roligare att ha nån att skrika med tror jag. Men de var lite knasiga och levererade live så det var en bra spelning! Dansade lite iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback