fina pollisar

Har ridit två ridpass idag, roligtroligt! Imorse på ind. valet fick jag rida Peper. Tränade på övergångar och tempoväxlingar på volt hela lektionen. Jag fick jobba och är riktigt nöjd med min insats idag. Och han blev jättefin, klockrena fattningar/avbrott mellan skritt och galopp på slutet. Kunde sitta ner också i traven då jag fick ihop honom mer än tidigare, han rör sig så mycket. En riktigt bra start på dagen med andra ord!

Efter skolan följde jag med snyggmy hem. Vi åt och fixade i ordning hästarna innan vi lastade in dem och åkte till ridhuset i Hedenslund. När jag tänker efter har jag nog varit där förut fast för mycket längesen och då red jag inte. Men det känns lite bekant haha. I alla fall, eftersom My ska iväg och hoppa med Kenda hela helgen ville hon rida henne själv så då fick jag rida hennes unghäst, Queen. När vi skrittade kändes hon ändå ganska avspänd men så fort My började trava så blev det lite mycket för Queen och hon skuttade och reste sig och höll på. Så tog belsutet att sätta på hjälptygel innan jag flög av och så fick My galoppera av henne lite. Sen hoppade jag upp igen och då gick det bättre, hon är en väldigt fin häst när hon inte busar ;) Red inte så länge men gjorde lite skänkelvikningar och skolor samt tempoväxlingar. Blev lite obalanserat och hon var inte så fram för skänkeln alla gånger men eftersom det var första gången jag red henne är jag nöjd! Jäklar vad långt inlägg detta blev men ja, kul om ni orkade läsa ända hit!



Har ingen bild på ovanstående hästar men slänger in en på Zabina så att inte inlägget ser så tomt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback