lista, stryker dock vissa jag inte kan svara på

Första hästen du red? Grynet tror jag, min grannes shetlandsponny!

Första hästen du hoppade med? Tror det var Eskil, även det en shetlandsponny som stod i Fäggeby.

Första favorithästen? Oj vad svårt. I Säter var det iaf Ducato och innan det... Mindy tror jag en av dem hette, och Lioness!

Första tävlingen? Hjärtehoppet med Harley, 70cm!

Första egena ponnyn? -

Första egna stora hästen? -

Första hingsten du red? Jag är ganska säker på att jag inte ridit någon hingst!

Värsta hästen du ridit? Det beror på vad man menar med värsta. Fast Tintin var ingen höjdare precis, galen häst.

Värsta ritten? Jag vet inte, kanske Goliat förra veckan. Nej men jag har nog inte någon sån!

Värsta avtrillningen/avkastningen? När jag flög av Flyan (stavning?) in i en vägg och nästan åkte på hjärnskakning. Stafetthoppning you know ;-)

Största hästen du suttit på? Hm, är inte helt säker. Queen är rätt stor, fast Akito var nog ännu större. Wicher är inte heller så liten... Klurig fråga men nog mellan 170-175cm iaf!

Minsta hästen du ridit? Oj, någon av alla shetlandsponnyer. Hilmer maybe?

Favorit b-ponny? Men gud, det har jag nog ingen. Hade aldrig någon riktig b-ponny tid!

Favorit c-ponny? HAHA inte Goliat iaf. Också en svår fråga. Men var Oscar c-ponny? För honom gillade jag!

Favorit d- ponny? Det är nog Pluppi det, Helios!

Favoritsadel? -

Favorittäcke? -

Favorit schabrak? -

Pullar- eller engelsk nosgrimma? Engelsk

Benskydd eller benlindor? Benskydd

Skor eller barfota? Skor

Lång eller kort man? Kort

Ljus eller mörk fux? Mörk

Ljus eller mörk brun? Zabinafärgad! Och hon är nog bara brun :-)

Svart eller vit? Vita hästar är finare när de är rena, dock är inte alltid det fallet.

Bred eller smal bläs? Mittimellan, inte så att det börjar likna en lykta fast inte heller någon strimbläs.

Stjärn eller bläs? Bläs

Med eller utan strumpor? Kan vara fint både och :-)

Syntet- eller lädersadel? Läder

Hopp eller dressyrsadel? Hoppsadel

Hoppning eller dressyr? Hoppning, fast dressyr är inte så dumt det heller

 


Kommentarer
aeoe säger:

hur många dagar i veckan rider du egentligen eller är i stallet? :-)

2012-02-24 | 07:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback