mitt allra finaste hjärta

Okej om ni inte vill läsa en lååång utsaga om dagens resultat kan ni sluta läsa redan nu, för jag tänker skriva av mig!

Idag har det tävlats på klubben, som sagt red jag en klass med Zabinuuus. Hon kändes dunderseg på framridningen fast vi var ute, inte alls likt henne. Hon var ganska fin men svarade dåligt för skänkeln och la jag dit spöt blev hon bara sur. Jag borde dock ha vetat bättre än att tro att hon skulle gå och dra benen efter sig i hoppningen, energin låg och lurade runt hörnet och på framhoppningen small det. Hon gjorde luftsprång som någon så fint kallade det, drog på som fan mot hindrena och överhoppade/kom alldeles för nära.

Fick coaching av Magda och en väldigt hjälpsam hästmamma som jag har ganska mycket att tacka för dagens runda :) Hon sa att jag skulle tänka ordet lugnt i rytm med galoppen och inte tänka på hindret för över kommer man alltid (hon berömde även zabinas hoppteknik, inte min häst men nog blir man glad ändå av att höra sånt)! Och nog hjälpte det, hoppningen blev mycket bättre och särskilt min armposition. Väl inne i ridhuset var jag skitnervös att hon skulle börja dumma sig igen men hon var verkligen jättejättejättefin! Jag red som jag skulle och fokuserade på ordet "lugnt", då föll allt annat på plats. Petade en bom på nästsista hindret i grunden, red inte ihop henne riktigt lika bra den vägen eftersom jag insåg att jag kanske skulle rida omhoppning och inte alls visste vart jag skulle. Men det problemet löste sig själv ;) Duktig var hon tanten iaf ♥

Efteråt fixade jag med Zabina ganska länge och landade lite, fick beröm från många efter ritten vilket såklart är jättekul att höra. Oj vad jag har skrivit nu och önskar att jag hade film från dagens runda för det kändes så klockrent att det är svårt att förklara. Resultatmässigt gick det bättre förra gången men ridmässigt var det här ett stort steg framåt! Och 90 ser högt ut men det är inte högt när man rider. Så jäkla glad nu!!!



Det är den här känslan som gör att det är värt all nervositet och alla bocksprång. Btw, Jennie om du läser det här, fotade du ngt idag? :)

Kommentarer
Jennie Börs - Newforestponnyer säger:

Har två bilder, inte världens bästa, men jag kan skicka dem i alla fall! :)

2012-04-06 | 23:50:43
Bloggadress: http://newforestponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback