it's like wishing for rain as I stand in the desert

Tjaba! Vaknade vid halv nio och var pigg imorse, suck. Ganska typiskt att när man väl får sova länge går det inte att somna om! Aja, slösade inte bort morgonen iaf. Hann med lite dammsugning, nagelvård, plugg och några fler småsaker. Vid kvart över tolv fick jag skjuts till stallet och fixade i ordning hästen för träning.

Zabina var galet seg idag men när jag fått fram henne för skänkeln kändes hon helt okej på framridningen. Travade lite bommar och red bogen in i båda varven innan vi började hoppa och då kändes hon ganska fin, var lite kort avstånd mellan bommarna bara så fick inte så bra känsla där. Hoppade sen en bana med 8 språng och vi jobbade igenom ett hinder i taget. Alltså först hoppade vi bara 1:an, sen 1:an och 2:an osv. När vi började hoppa hela banan fick jag och Zabina stå still och vänta lite för länge, det är då min nervositet kryper fram. Så hade lite spagettiben innan jag skulle börja men bestämde mig för att rida fram henne ändå och inte tänka så mycket utan bara rida. Är riktigt nöjd med sista vändan, hindrena låg nog på 80-90 cm och vi tog oss runt med ganska bra tempo. Bara jag som måste fortsätta jobba på det mentala så lossnar nog allt sen men hade riktigt bra känsla några språng och det är sådant man måste ta vara på! Nu vill jag bara tränatränaträna så får tävlandet komma när det känns bra. Har ju till våren på mig, då blir det förmodligen dressyrdebut om det känns bra också. Fast kan vi vinna KM borde vi ta oss igenom ett LC program iaf :)

Nu blev det riktigt långt och hästigt, kan bero på att jag är hästtjej men ja, det är bara en gissning. Nu ska jag kika på TVD (ovanligt?) och sen blir det lugn hemmakväll. Hare bra!



Jag & min stjärna, från hoppdebuten i juni.

rubrik: ron pope - a drop in the ocean

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback