be warned, hästinlägg

Haft lite sitsträning + teoretisk genomgång av sitsen nu på eftermiddagen. Innan det hade jag foderlära i hamre. Snacka om overloaded hästdag! Kan iaf säga att det var rätt skönt med sitsträning, vi fick inte tänka på hästens form utan bara på oss själva och sträva efter en korrekt lodrät sits. Blir galen på mina händer men resten funkade förvånansvärt bra idag. Red på min fina skrutt, inte för att man kan kalla det mycket till ridning. Var inte hon som fick jobba idag ;) Nu blir det inte längre än såhär, är sjukt trött så slår nog på ett TB avsnitt och går och lägger mig. Hare!



Okej denna bild var kanske ett dåligt exempel, mina händer här är betydligt värre än i vanliga fall (trött häst, trött ryttare). Dock belyser bilden de problem jag har med att få dem stilla, höga och tätt intill varandra på samma gång. Så ska man rida ihop hästen samtidigt och sitta still och få till de andra delarna i sisten... Kom inte och säg att ridning är enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback