hästigt

Idag blev jag och Prinsen jävligt osams. Satan vad trött man kan bli på den hästen, beter sig som jag vet inte vad. Det går bra att rida i skogen och i gräshagen men på grusvägar och, gud förbjude, asfalt är han helt knäpp. Vill inte gå fram och allt är läskigt, sen går han och tränger upp mot dikeskanten. Och rätt som det är vänder han och ska hem. Och gnäggar gör han, det är ju så hemskt att gå själv. När han beter sig sådär är han döv för skänkeln, spöt, rösten, you name it. Förstå vad irriterad man blir när en häst totalt nonchalerar en. Så idag red vi ut i en kvart och gräshagen en kvart sen var mitt tålamod slut, reservtanken också. Men igår gick det jättebra, när vi red i skogen iaf. Lilla fjollhästen :( 

Har "gymmat" med Elinoris idag. Gjorde typ ingenting utan satt och pratade (elinor var lite mer aktiv än mig och pratade medan hon tränade) och sedan sket vi i det helt och köpte glass istället. Haha låter som om vi är värsta tjockisarna när man säger det sådär men det är sommarlov nu och mina muskler har faktiskt sommarlov dom med! Utom rumpmusklerna, har träningsvärk vareviga dag sen jag började rida Prinsen. Och idag har jag ont i låren också, sprang 2 km iförrgår. HAHA, min kondition har också sommarlov.

Imorgon ska jag rida världens bästa häst Zabina! Har saknat det halvblodet grymt mycket, men snacka om smal hon kommer kännas. Är van vid nordisar nu (och nej, jag gillar egentligen inte kallblod. det har bara blivit så nu i sommar) och de är inte direkta smäckra och smidiga. Men lär nog rida nordis imorgon också, och gå ut med hunden och laga mat och ev. handla också, rensa ogräs, plocka vinbär, förbereda packning osvosv. Jobbigt att bo själv, delvis. Mest bara skönt, lite jobbigt bara. Nu ska jag fortsätta dregla över Alexander Skarsgård, iltrueblood. Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback