i can do this

Firade minijul i torsdags, hade inte fått alla julklappar än så faster&farbror m. familjer var här! Och jag fick presentkort på Aubiose och en vågtång, vilket är mycket bra julklappar. För jag visste knappt själv att jag ville ha en vågtång men blev superglad när jag fick den! :D Kul att få överraskningar och inte bara sånt som står på önskelistan!

Igår var jag i stallet mer eller mindre hela dagen. Var där mellan halv nio och halv sex och hann med mycket under den tiden. Först mockning, utsläpp av hästar och lite sånt. Efter det skrittade jag, Amanda, Karin och Sofie ut medan de andra red i ridhuset. Red på Svartis, han tyckte det var superkul att få komma ut! Sötponnyn hade öronen framåt hela tiden fast det var läskigt att gå genom snövallen, haha. Måste rida honom på dressyren någon gång igen snart, var ett bra tag sen som det brukar vara mellan gångerna jag rider honom. Vi kommer inte sådär jättebra överrens men förra gången gick det bra så varför inte?

När vi kom tillbaka var det bara att börja fixa nästa häst som var Zabina såklart! Hade markarbete och det gick faktiskt bra, gäller för mig att inte tappa fokus bara. Men nu är jag grymt hoppsugen så hoppashoppas att jag får hoppa snart innan jag blir tokiiiig. När vi ridit klart fixade vi hästarna och sen fick vi mat som Susanne fixat! Kan säga att det var behövligt då jag var hungrig redan när jag red första hästen haha. När vi ätit mat och efterrätt ställde sig jag och Amanda och smörjde i väntan på insläppet. Sen tog vi in hästarna vid halv fem och efter det bar det av hemåt!

Idag har jag gymmat och det var inte alls kul. Har inte gymmat ordentligt på tre månader och det kändes. Blev skitförbannad för att jag hade tappat så mycket så nu blir det hårdträning tills jag kommer i form igen. Pappa var också och tränade så när han kommer med tillrättavisningar och goda råd ("sträck upp armarna mer", "ändra höjden på stolen, du sitter för lågt", "ta med vattenflaska nästa gång" osv) blev jag tokig, var inte vad jag behövde höra. Och jag var redan så förbannad på mig själv att jag bara riktade det emot honom istället, fick lite styrka av ilskan iallafall. Körde i lite mindre än en timme och sedan stretchade jag ordentligt så får se hur det blir med träningsvärken imorgon.

Är fortfarande arg över träningsdelen. Ska fan börja leva på grönsaker och frukt och gymma varje dag. Okej inte riktigt men mitt nya nyttiga liv, hello? Nu ska jag lyssna på lite lugn musik så att jag kan tagga ner lite. Och grattis ifall du orkade läsa hela det här inlägget, guldstjärna för det.



Gammal, överredigerad och välpublicerad bild. Men inlägg utan bild är tråkiga så..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback