varning för långt inlägg

Hej på er! Kör på ett inlägg i veckan nu, bra va? Åtminstone tills pappa fixar internet till min dator igen för jag tycker verkligen inte om den stationära + att jag inte har några bilder här.

Kan dra min dag lite snabbt då det faktiskt hänt något för en gångs skull, woho. Fick en halvtimmes sovmorgon imorse sen gick jag upp och åt innan jag och pappa åkte till Falun. Hade tid vid 10 så vi fick vänta lite, gick på promenad med Ronja en sväng. Det roliga var att de höll på att spränga vid ett byggarbete eller något sånt, iaf så small det och Ronja är livrädd för smällar. Så jag fick lite skjuts kan man säga, inte lätt med platta uggs och en snorhal trotoar. Så jag gled ända tills jag ramlade på rumpan och kan då säga att dom vi mötte fick sig ett gott skratt, jag och pappa med för den delen. Så sen gled vi tillbaka till tandregleringen och de tog lite kort/röntgen och sen fick vi fylla i papper. Fick tid att fixa rälsen direkt på eftermiddagen vilket jag inte var beredd på men vill verkligen få det här överstökat så ja, nu sitter jag här med en plåtbit i käften.

Iallafall, när vi gick ut från tandläkaren fick pappa ett mms från Jonas med en bild på faster och bebisen, jag fick en kusin inatt! Så vi åkte förbi förlossningen, pappa ville kolla om deras bil stod där. Och medan han tittade efter bilen fick jag syn på Jonas så vi bestämde att vi skulle hälsa på bebisen när jag satt i tandställningen för nu hade de siesta. Så jag och pappa åkte upp på stan och käkade, sen blev det tanbdläkaren. Och jag tyckte att det var jävligt jobbigt att sätta i den eftersom att jag är asrädd för tandläkare och jag vill egentligen inte göra det här. Men jag stod ut och en timme senare var den på plats. Gör grymt ont nu, fast jag tagit värktabletter. Så stannar hemma imorgon och vilar upp mig + försöker lära mig att äta ordentligt. Iallafall:

Åkte och hälsade på faster sen, och det är sjukt vad söta bebisar är! Så liten, och det blev en flicka. Inte så sött att hon valde att kräkas för första gången när jag höll i henne men ja. Var kvar där ett tag och sedan åkte vi hemåt. Ganska deprimerad jag var på hemvägen eftersom att det var ovant, ömmade i munnen och jag tycker att det ser skitfult ut. Men jag antar att jag vänjer mig... Hade iallafall fått brev när jag kom hem och jag fattade verkligen inte vem det var från, brukar liksom inte få brev så ofta. Men det var ett bra brev, hade vunnit lektionshästchampionatet med Zabina! Så får se om jag kan ta mig till årsmötet på lördag men nu känns det som om jag borde, riktigt roligt och skapligt förvånad jag blev! Men jag behövde något roligt på min trista dag.

Så nu sitter jag här och gnäller, eller nej jag har ingen att gnälla för. Men det gör ont så jag tänker nog natta kudde tidigt ikväll, känner inte för att sitta här och lida. Godnatt

Kommentarer
AeOe säger:

varför har du slutat uppdatera?

2011-04-01 | 07:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback