BLOOD, TEARS & GOLD

Har varit ledig idag, iihiihihihih! Det är den bästa känslan som finns, att vakna tidigt och veta att man inte behöver gå upp. Dock kommer jag få sota för det imorgon då det kommer vara extra jobbigt att ta sig ur sängen. Och inte på grund av att min solstråle (åskmoln snarare) erika är ledig resten av veckan. Men buhu för att hon får leka med blommor och vi får ha naturkunskap och historia :'( Iallafall så hade det varit ganska underbart att slippa skolan en vecka!

Idag har jag inte gjort särskilt mycket, faktiskt varit mycket lat och kollat på Gossip Girl samt läst (något nödvändigt iaf!). Men jag har samlat lite vuxenpoäng också, ganska många faktiskt! För det första gjorde jag min egen mat, mamma scan och penne visserligen men det räknas ändå. Sen har jag, hör och häpna, gjort en budget! Eller snarare planerat julklappar: vad jag ska köpa, till vilka jag ska köpa det, hur mycket pengar jag ska lägga ner osv. Sen räknade jag hur mycket pengar jag har, kommer att få och kommer att spendera också. Det var faktiskt ganska okomplicerat och eftersom det var första gången jag tänkte så ekonomiskt och inte bara impulsshoppar tycker jag att det är värt extra många vuxenpoäng!

Har som jag nämnde läst idag och det är Snabba Cash som jag måste läsa (skoluppgift). Har tyckt att den var seg just för att jag måste läsa ut den en visst tid och inte valde den helt själv, mycket roligare att välja fritt vilken bok man vill. Men NU, 350 sidor senare är det riktigt spännande samtidigt som det blir mer och mer komplicerat. Boken är skriven från tre perspektiv och alla de börjar nu vävas samman, det är lätt att man tappar bort sig och blir förvirrad. Men jag ska härda ut och hoppas att jag hinner läsa ut boken innan helgen så jag inte känner mig tvingad då (har fullt upp som det är).

Nu ska jag ta och byta skal på mobileon, rosa är det nya blå ;> chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback