utan dig ingen mig

Red barbacka på min underbara Zabina idag. Gick hur bra som helst, hade bra känsla redan från början. Vi hade markarbete så vi hoppade lite blockhinder men det gick bra det med, både smala hinder och de på volt. Hon var jätteduktig och det var nog nyttigt för mig och rida barbacka för att jag koncentrerade mig så mycket på sitsen, blicken, handställningen osv för att kunna hålla balansen även över hinder och i galoppen. Det enda som jag fick jobba på var att hålla handen nere när hon blev stark men det var bara mantag så löste sig det problemet på en gång. Har inte gått så här bra någon gång jag kan minnas, känslan är obeskrivlig. Så jäkla nöjd är jag och vad skulle jag göra utan Zabina?! ♥

När vi travade av stämde allt, hon var stadig, jag kunde sitta rätt, mjuk och följsam i båda varven. Jag blir så barnsligt glad när det går såhär bra och ännu gladare blir man när man får beröm! Fick till och med applåder, hahah :D Så blev faktiskt glad när mamma sa att vi inte skulle åka bort över nyår för det betyder att jag kommer kunna rida och hoppas såklart att Zabina ska gå lite träningar! För jag kan då inte träna i december, mina pengar läggs på julklappar! :P

Nu ska jag fortsätta sitta och le åt hur underbar sköthäst jag har. Byebye bitches, ha det bäst. /JNY



Pal på bilden, var flera år sedan jag red honom nu men kommer fortfarande ihåg hur det kändes. Vissa hästar gör intryck och jag kommer nog aldrig glömma honom. Han var min första Zabina, min första riktiga favorit. Vila i frid gubben, i miss u. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback