tentaplugg och hästerier

Hej på er! Jag kommer inte att blogga så mycket framöver, går in i en period av tentaplugg och all tid utöver det ska jag försöka lägga på andra saker än att sitta framför datorn och glo.
 
Denna vecka har bestått av (förutom allt plugg) en hel del häst! I tisdags hade vi ett avslutande möte med arbetsgruppen inför SM. Vi har varit en riktigt härlig grupp och alla har jobbat så hårt. Känns lite tråkigt att det är över, men vem vet, det kanske kommer fler chanser.
 
I onsdags hade ARKUM medlemskväll som det var tänkt att jag skulle gå på. Men istället fick jag ett sms sent på eftermiddagen från Stina (ridskolechefen på Hippologum) som frågade om jag kunde ha några lektioner på eftermiddagen. Efter mycket velande fram och tillbaka beslutade jag mig för att anta utmaningen! Det var två uteritter och det kändes väldigt spännande eftersom jag aldrig har ridit ut på Hippo förut haha. Men jag fick en väldigt detaljerad (och skriftlig) vägbeskrivning som var till stor hjälp. Med första gruppen blev det ett antal halter när vi kom till ett vägskäl och jag inte visste åt vilket håll vi skulle. Men det gick superbra annars, alla ponnyer och barn skötte sig jättebra! Andra gruppen flöt på utan onödiga halter och de fick även jobba med lite skänkelvikningar och så längs vägen. Måste säga att det var helt fantastiska ridvägar! Flera meter breda sandade gångar i skogen. LYX!
 
Igår var det hoppträning som stod på schemat. Jag fick rida GG, som många påstår är ridskolans finaste häst. Jag var ganska spänd och osäker (delvis för att vi var ute och delvis för att han taggar till) och red inte alls som jag skulle många gånger. Men vi fick till en hel del bra språng, det var inte bara pannkaka. Bara jag vågar fatta beslut, slappnar av och inte åker häst går det bra. Över kom vi då alla gånger.
 
 
GG eller Great Guy som han heter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback