Student-SM

Har haft den bästa helgen på väldigtväldigt länge. Det var så himla roligt, både att få vara med och tävla, men även känslan och stämningen som låg på hela anläggningen och som upplevdes bäst från marken var fantastisk.
 
Dressyren i lördags tycker jag gick väldigt bra! Fick rida på Pan Apple (efter lottning både utanför och inom laget). Han är en gulblack ganska liten häst som jag har hoppat någon gång vid tidigare tillfälle. Inte den lättaste att rida dressyr på, han är mycket mera för hoppning och spänner till ganska lätt. Red som andra startande på honom och trots en del missar (som tyvärr resulterade i en nolla) så är jag supernöjd! Slutade på 51,9%, bara ca. 3% efter tjejen som vann på honom. Så då förstår ni att det inte var den flashigaste dressyrhästen jag red på, svårt att få mycket högre poäng än så :-) och jag vet att om vi hade fått till rätt galopp (vilket orsakade nollan) hade jag kunnat höja med någon procent. Så jag är helt enkelt skitnöjd!
 
Hoppningen igår är jag lika nöjd med! Louise (världens bästa lagledare) drog lotten så snyggt att både hon och jag fick rida de hästar vi önskade. Dock så blev jag sista startande på Benjamin som är en otroligt het och springig häst. Med andra ord var han överallt och ingenstans när det var min tur att rida. Tokhäst! Fick jobba på att ta tillbaka honom och bibehålla kontrollen precis hela tiden. Fredrik filmade ritten och när jag ser den så känns det som om jag skulle kunna släppt på honom lite mer, det kändes som att det gick mycket fortare än vad det gjorde. Men jag är jättenöjd, vi var felfria på hinder och fick helt okej poäng (landade 5p efter vinnaren, som hade gjort första ritten på honom).
 
 
Suddig bild på mig och Guling, har bara mobilbilder av dålig kvalité ifrån dressyren tyvärr. Men det är bättre än inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback