lite allt möjligt

Känns som jag bloggar så sällan nu för tiden att jag gör en liten punktlista över saker jag tänkt skriva om, blir så himla rörigt annars. Så så detta som en massa miniinlägg i ett:
 
  • På tisdag kommer pappa och Ronja hit. Har lite blandade känslor. Längtar efter att få umgås med pappa och gå på långpromenader med Ronja. Men det är tråkigt att inte hela familjen kunde följa med. Är även första gången jag träffar någon av dem sedan Cillas bortgång så tror att det kommer väcka lite oönskade känslor.
  • I torsdags red jag ett dressyrpass på Cobra och det var nog ett av de bästa passen jag har genomfört på Hippo. Har fått lite feedback de senaste veckorna att "lägga i en växel till" eller hur man ska uttrycka sig. Det motiverade mig att köra järnet, trots att jag har sagt att jag bara gör detta som en rolig grej så skadar det inte att pusha sig själv. Lite om hästen jag red: Cobra uppfattas som ganska liten då han har kort hals och korta gångarter. Han är dock 1,60m i mankhöjd men det kan men inte tro! Vi jobbade ingående med serpentiner, tempoväxlingar och övergångar. Arbetet övergick sedan i galopp och där fick jag jobba varenda galoppsprång då han hade en ganska svag galopp och inte riktigt orkade samla ihop sig så mycket. Red lite tagen bakdel på volt och jobbade med tempoväxlingar. Avslutade passet med en liten övning: förvänd galopp på ena långsidan och volt i hörnet --> sluta i trav på andra långsidan. Han kändes väldigt fin och följsam och jag var nöjd med min egen insats! Rider honom gärna igen.
  • Idag har jag en slösöndag. Borde plugga och det kommer jag förhoppningsvis göra också. Ska så fort jag avslutat detta inlägg ställa mig i köket och diska undan lite först. Sen hoppas vi att jag har mycket pluggmotivation.
 
 
Ska krama ihjäl gammeltanten på tisdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback