sky full of stars

Blev jobb hela midsommarhelgen, torsdag-lördag. Otroligt stressiga dagar, men pengar blir det i slutändan. Efter jobbet igår var jag på 50års fest i Boda, det var trevligt och lite lagom efter en tung jobbhelg.
 
Idag däremot, har jag haft en dålig dag. Det är jobbigt med mina dåliga dagar eftersom att det inte alltid syns. Jag mår dåligt på insidan, och det är inte så att jag går runt med en skylt i pannan "VARNING idag har jag en riktig pissdag så bara låt mig vara". Efter att ha fällt en tår eller två och pratat i en timme eller två med min syster kändes det dock lite bättre.
 
Önskar att jag var lite bättre på att leva i nuet och inte oroade mig så mycket över vad som komma skall. Fick resultatet från denna termins tentamen i torsdags och det gick hur bra som helst. Hur länge var jag glad åt det? Tre minuter, max. Om det hade gått dåligt istället svär jag att jag hade gått runt med ett åskmoln ovanför huvudet i flera dagar. Snacka om att jag lägger fokus på helt fel saker. Och jag vet om det, men inte blir det lättare för det. Precis som när jag tävlade med Zabina förra helgen, jag vet precis vad jag gör för fel, men bara för att jag har identifierat problemet betyder inte det att jag kan lösa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback