semester i mitt hjärta

Kreta var helt fantastiskt, vi bara njöt i en hel vecka. Längtar redan tillbaka :( summering av semestern:
 
Vi flög på kvällen, och det tar ändå ca 3,5h + transfer så checkade inte in på hotellet förrän klockan två. Och jag kan tala om att då bara grinade jag, var så trött, så hungrig och hade stressat så mycket. Men efter att ha avreagerat mig lite somnade jag och sov några timmar innan vi klev upp och gick för att spana in frukostbuffén. Och efter det gick det bara uppåt! Promenerade i Platanias, badade i poolen, badade i havet, solade, solade, solade, gömde mig under parasollet för att det var så jäkla varmt, letade snäckor och roliga havsdjur (sjöstjärnor och sånt ni vet), åkte in till Chania, köpte souvenirer, gick på VS taxfreeshop, drack massor av drinkar och goda viner, kollade på semifinalen Brasilien-Tyskland på en nattklubb på stan, åt massor av tzatziki, åt massor av god mat överhuvudtaget (lammkotletter), åt även mindre god mat (moussaka). Är så glad att jag fick dela min första riktiga utomlandsresa med Fredrik, förhoppningsvis blir det många fler resor. Även om jag i ärlighetens namn inte var så värst förtjust i själva resandet.
 
 
Gamla hamnen i Chania, så fin stad! Kanske kan lägga upp fler bilder sen när jag har fört över dem från telefonen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback