they say of courage and i'm trying

Blir lite hästblogg av detta under tiden jag är hemma eftersom jag spenderar så mycket tid i stallet. Idag tog det "bara" fyra timmar att fixa stallet, luncha och rida två hästar. En förbättring från gårdagen, så på onsdag kommer jag vara ännu mer effektiv! Har bokat ridhuset i två timmar på förmiddagen och tanken är att jag ska hinna rida två ponnier under de två timmarna. Får småstressa lite mellan hästarna så löser det sig nog :-)
 
Dressyrträningen med Miro gick bra. Han är en lite klurig ponny men när man väl får honom på plats är han också en väldigt fin ponny. Fick jobba mycket på min handställning idag och försöka få igenom böjningen vilket inte var helt lätt. Men till slut var det något som lossnade och han blev stadigare! Men det är som Pernilla sa, man måste rida hela tiden och kan aldrig sätta sig och njuta. För då hittar han på något tok.
 
Fick även rida lite på min älsklingstant. Hon har inte gått på en månad, hennes leder som krånglat. Kändes väldigt sentimentalt och samtidigt kanonbra att få sitta på hennes rygg igen. Hon gnäggade till och med när jag hämtade henne i hagen... mitt hjärta smälte lite då. Ägnade säkert en halvtimme åt att försöka få bort lera, damm och smuts innan passet och ytterligare en kvart efter. Men hon är fortfarande långt ifrån ren så det är lurt på om det blir ett bad på torsdag när jag har ridit henne igen :)
 
 
Bästa som finns <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback