så börjar veckodagarna om

Hallå där. Ska snart krypa ner i sängen med regeringsformen (känner att Anne skulle vara stolt haha). Men ska summera lite först. Denna dag har spenderats i skolan med basgruppen. Kanske ska förklara det där med basgrupper eftersom jag skriver om det en del: utbildningen jag går här i Umeå bygger på problembaserat lärande. Du får en uppgift inför seminariet som du ska lösa tillsammans med din basgrupp, vilket är en liten grupp på 5-6 personer från en klass på 120 elever. Så det handlar väldigt mycket om grupparbete och att kunna samarbeta och bejaka andras förslag. SKITSVÅRT. Problemet med grupparbeten på denna nivå är inte ambitionsnivåer som jag har tyckt under högstadie/gymnasiet. Nu handlar det snarare om alla starka viljor som vill komma till tals. Man blir lite galen ibland men ja, det är väl sånt man får leva med.
 
 
Bjuder på en bild på mig och sambon. Hans föräldrar kommer hit i helgen och hälsar på, ska bli roligt med lite bekanta ansikten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback