Göteborgtripp

Efter tävlingen i torsdags åkte vi ner till Göteborg: jag, fredrik och hans pappa. Bilresan tog väl fem timmar eller så, vi kom alltså dit ganska sent eftersom vi åkte när jag hade hoppat. Vi bodde hemma hos Fredriks bror och hans sambo. Dom bodde cirka en kvarts promenad ifrån centrum i en jättefin tvåa, perfekt!
 
På torsdagen blev det bara en välkomstdrink och prat innan vi gick och la oss.
 
 
På fredagen gick vi ner mot stan för lite shopping. Var så jävla stora gallerior och affärer att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Hittade i alla fall studentklänning + en tubkjol att ha under, smycken och en balväska. Tycker ändå att jag höll i pengarna bra för blev inga spontanköp trots cirka sex timmar på stan. Framåt kvällen blev det grillat, cider och kortspel (som jag vann på) innan vi sa godnatt.
 
 
På lördagen åkte vi först till Freeport som är lite som en utomhusgalleria med en massa outletaffärer. Handlade lite choklad på Lindts affär men annars blev det inget idag heller. Var jättesugen på att köpa inredningsdetaljer, glas mm. Fanns så himla mycket fint, måste dock skaffa någonstans att ha alla grejer först! ;) när vi kom tillbaka blev det en promenad och handla mat, sen åt vi och jag pluggade lite innan vi tog en till promenad nere på stan. Gick förbi liseberg bland annat och satte oss på en uteservering sen. På kvällen blev det ännu mera kortspel och jag vann två vändor till! Obesegrad denna helg, Thomas var lite sur haha.
 
 
På söndagen gick vi i princip upp, packade ihop och åkte hemåt. Lång bilresa och jag satt med datorn i knät och skrev filosofi tills jag blev åksjuk av det haha. Nu är den i alla fall inlämnad!! Har haft en bra helg, skönt att få åka till lite varmare trakter och få lite ombyte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback