låtar som väcker känslor

Är ni också såna som associerar en låt med en viss känsla/händelse? Jag har ganska lätt för att göra så, tänkte lägga upp några exempel så ni förstår vad jag menar.
 
 
STUDENTKRYSSNINGEN! Började lyssna på denna låt precis innan vi drog iväg och under kvällen när jag gick förbi nattklubben, lite tipsy sådär så började dom spela den. Jag skrek rätt ut och sprang in och dansade. Skitgrym festlåt, passar så bra in på mig också. Dansa bort tårarna!
 
 
En bilresa i november förra året: Säter-Hedemora-Säter-Borlänge. Skulle iväg till S2 och slå klackarna i taket för första gången och denna låt gick på repeat med en pooplåda precis bakom mig. Marcus som var dj.. Men i vilket fall så har det gjort att varenda gång jag hör den här låten tänker jag på den kvällen!
 

Inte en händelse, en tvserie. Så jävla bra tvserie också. Finns jättemånga låtar som jag associerar med den serie jag hört dem i från början och sedan fortsatt lyssna på.
 
 
Vi kör en sista nu då, denna låt får mig att tänka på lite äldre händelser. Nämligen sommaren 2007. Jag var då 12 år gammal på scoutläger i Skåne tillsammans med 20 000 andra människor. Hade riktigt roligt, det var verkligen något jag brann för. Finns massor med minnen ifrån den tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback