weekend summary

Har haft en bra helg faktiskt, hållt mig aktiv så jag inte behövt tänka så mycket. Det kan jag göra när jag kommer hem och får lite mer ensamtid. No offence Fredrik eller sambolivet men det blir lite svårt att få det här lugnet att tänka när man aldrig är själv, inte ens när man går och lägger sig på kvällarna.
 
Men åter till min helg. I fredags var det tacomys och idol-finalen som jag inte är helimponerad av hur den slutade. Fanns värdigare, mer dedikerade och talangfulla deltagare i mina ögon. Menmen nog om det, i lördags kom Filippa hit och bakade lussekatter och gjorde kola. Var jättemysigt och vi höll igång många timmar med stökandet och pratandet. Framåt kvällen åkte vi in till stan och hem till henne en stund innan vi for vidare till Andrea för lite tjejmiddag/förfest. Sedan var det dags att åka vidare ytterligare en gång för att gå på lite julfest med ett gäng goa jurister. Jag var dock ganska trött efter en lång dag och var verkligen otaggad på bakfylla. Så åkte hem vid halv tolv ungefär, alldeles lagom kände jag.
 
Igår var jag Filippa och Fredrik på loppis. Jag köpte en klänning, en plåtburk, en julduk, en humppilaskål (löööv it), en blivande tentapärm, ett pussel och säkert något mer som jag har glömt av. Vi gick runt i minst två timmar och kikade innan jag och Fredrik beställde in en varsin jultallrik och Filippa gick hem till sig. Kvällen bestod sedan av en promenad i kylan och lite hemgjord pizza :)
 
 
Jag som stod för matlagningen igår så det blev en pizza med hemgjord tomatsås, färska champinjoner, paprika, rökt skinka, bacon och ost. Till det åt vi blandsallad och hemgjord dressing :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback