new years-lista

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Helt klockrent ja. Nog för att man gör nya saker varje år, stora som små, men detta år är nog störst hittills. Ta studenten, ha ett "riktigt" jobb, flytta hemifrn, bli sambo, börja plugga juridik, läsa på universitetsnivå osv.

Hur har ditt 2013 varit?
Det har haft mycket upp och nedgångar. Jag har mått väldigt dåligt stora delar av den här hösten av olika mer eller mindre givna anledningar.

Tror du att år 2014 kommer blir bättre?
 Det tror och hoppas jag med hela mitt hjärta.

Blev du kär i år? Blev inte kär, var redan kär när året började.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma? 7 juni. 17 juli. 30 augusti. 25 december.

Vad är din största framgång 2013?
Att jag vågade ta steget och flytta hemifrån även om det kändes jättejobbigt att flytta så långt från allt som är tryggt.

Bästa köpet? Nu måste jag få tänka till här, har blivit en hel del köp detta år. Skulle vilja säga vårt vitrinskåp men det var inte jag som köpte det haha. Kanske de svarta skorna från scorett? Gröna jackan från monki? Mysmyströjorna från new yorker och vero moda? För svårt att svara på.

Vad spenderade du mest pengar på? Tråkiga saker (mat, hyra, busskort), tågbiljetter, ullared, kläder, alkohol. Ungefär i den ordningen!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att ta studenten. När jag var hemma i dalarna första gången sen jag flyttat. Att få en födelsedagspresent av en saknad vän skickat på posten.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
Dance our tears away. Tsunami. The fox. Studentsången.

Vem har du umgåtts med mest? Fredrik eftersom vi numera bor ihop. Svårt att säga något annat eftersom jag umgåtts med olika människor under hösten och våren. Men här i hedemora skulle jag säga Erika, Elise, Emma och Helen. I umeå är det nog Filippa, resten av min fina förra basgrupp och kanske Amanda!

Bästa minnet från 2013?
Kan man svara något annat än studenten egentligen? Men annars göteborgsresan i somras och alla ROLIGA utekvällar.

Har du haft ett förhållande under 2013?
Hela året ♥

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014? Fler vänner i Umeå. En tvåa i Umeå. Stabilare psyke.

Favoritprogram på tv? Vampire diaries, the originals.

Största musikaliska upptäckten?
Alldeles för svår fråga, upptäcker nya låtar var och varannan vecka.

Vad gjorde du på din födelsedag? Fick frukost på sängen, åkte till skolan och hade handledning. Fick kladdkaka av en kompis ifrån klassen och min älskade basgrupp sjöng för mig i skolan.Fick en parfym, ros, kort och vinflaska av fredrik. Åt supergoda räkmackor.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Att jag hade hittat någon/några uppe i Umeå som jag klickade totalt med från början.

Vad önskar du att du gjort mer? 
Pluggat, tränat, ridit.

Vad önskar du att du gjort mindre? Gråtit, mått dåligt.

Vad fick dig att må bra? Att åka hem till dalarna och hälsa på. Fredrik.

Vem saknade du? Mina hundar, min familj, stalllmänniskorna i säter, Zabina, mina vänner osv.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina människor uppe i Umeå. Särskilt Filippa som verkligen lyfte min sista tid :)

Vad vill du säga till dig själv inför 2014? 
Sträck på dig, du är starkare än du tror och du fixar det här. Allt det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback