stooooooooor hezt

Back to school again, yey. Inte mycket att säga om det egentligen, tror knappast att någon här bryr sig om vad jag gjorde på matten idag. Så jag skriver om hästar istället!

Hade sett fram emot vårt barbackapass hela helgen och så blev det inget!!! Suck. Några av storhästarna har skav nu pga hårfällning tror jag så de skulle tycka det var obehagligt med någon som guppade omkring där de är lite ömma. Och jag är så jäkla bäst på att gissa, visst skulle jag rida Goliat. Men så kommer dagens ängel och räddar dagen med ett hästbyte, hon ville ha Goliat för en gångs skull. Så tackobock Alex!

Istället blev det stallets största häst Con Rise. Han har sjukt långa ben och är lite bäbisaktig i beteendet. Kändes konstigt att sitta på en så stor häst, han var lite lik Wicher i storlek. Vi jobbade först med skänkelvikning och volter, sen övergick vi till att rida öppna. Han har lite svårt att sätta in högerbak under kroppen men det blev bättre och jag är nöjd. Han kändes jättefin ibland och ibland spände han sig, dock så släpper han inte formen trots att han spänner sig vilket är bra. Han är fortfarande känslig! Ingen bra ridskolehäst egentligen om man frågar mig, han är lite för stor, känslig och sparkig för det. Helst ska ju hästarna kunna gå med alla kunskapsnivåer och inte bara lite mer erfarna ryttare. Anne tyckte det var bra att jag red honom iaf, hon börjar nog tröttna lite ;-)



Söt är han i alla fall "lillkillen"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback