dagens ridpass

Underbara dag! Snacka om att solen kan lyfta upp humöret x10. Började dagen med ett ridpass på utebanan, så jäkla skönt i solen, lökade dock sönder. Var iaf bara jag, emma och elin så vi fick gott om plats och tid. Red självständigt med lite stöd från Karin hela passet. Kanske ska skriva att jag red Wisher också som var väldigt snäll idag!

Jobbade först med att få honom att svara fram och tillbaka i trav ock skritt innan jag gick över till att rida lite bogen in. Gick inte så bra till en början så gjorde lite skänkelvikningar längs spåret med huvudet mot staketet en stund tills det släppte. Jobbade sedan galoppen en stund och han var väldigt mjuk och balanserad, ganska tacksam häst att rida. Inte så svårt bara man sitter mitt på och är mjuk i handen! Han blev fin till slut iaf, bitvis riktigt fin. Jobbade mycket med min sits idag, fick till en förbättring där också men det är en sjukt lång process. Bara att nöta på, har fått ut mycket av att rida för Karin de här terminerna känner jag iaf!

Efter att vi ridit släppte de fölis och Cedynia i paddocken. NAW! Så söt att man inte vet vad man ska göra, jag och elin vill ta hem den lilla plutten.



Man skulle nog kunna säga att Wisher är hamres motsvarighet till säters Con Rise. Hög, smal, tittig, busig, känslig, ung. Dock är Con Rise några år äldre men man lär ändå rida lite unghästridning på honom ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback