change of plans

Ska verkligen ta tag i ekonomipluggandet nu, eller kanske snart. Älskar att sitta med halvpanik dagen innan... :-)

Har iaf ratat min MVGiallaämnenplan eftersom den redan är körd och jag har kommit på att jag faktiskt vill leva lite på gymnasiet, inte bara stressa ihjäl mig och gå med prestationsångest hela tiden. Vilket jag hoppas att lärare och föräldrar förstår (jag vet allt att du brukar läsa min blogg mamma). Jag kommer förmodligen lyckas rätt bra i livet även om jag går ut skolan med några VG i bagaget! Så om jag klarar av att nöja mig med det borde min omgivning också göra det, är ganska trött på att höra "att det kunde gått bättre" när jag får VG på ett prov när det i själva verket är ett riktigt bra betyg (även om jag inte alltid tyckt det själv). Klart att det går att nå högre men det är ändå jag som sätter ribban - min framtid och mina mål. Så väljer jag att "lägga mig" när det gäller vissa kurser/uppgifter/prov är det fan inte för att jag är lat, det är för att jag mår dåligt av att plugga ihjäl mig och känna den där pressen bakom ryggen, hela tiden. Har oftast inte bara en eller två utan fem bollar i luften på samma gång och då måste man prioritera om man inte vill ge upp allt roligt här i livet också. Så nu fick jag skriva av mig lite också, skönt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback