KM i dressyr

Inte helbra dag idag heller. Hon var fin på framridningen när hon väl började jobba, energisk och ganska stadig. På banan dog hon som vanligt, fick rida ihjäl mig och smacka för att hon överhuvudtaget skulle röra sig framåt. Synd att det inte går att fokusera på något annat än att få henne bjuda framåt när det väl gäller.. Red ihop 50% lite drygt för en domare som inte är så generös med poängen. Men när jag såg filmen nu i efterhand tyckte jag att det såg mycket bättre ut än det kändes så nog kunde vi fått lite mer än så.

Pokalen fick inte följa med hem igen eftersom jag i sista minut fick en till konkurrent, på ponny. Tycker det är lite konstigt att samma häst kan vinna både lektionsponny och lektionshäst men aja. Nu ska jag krypa ner i sängen med bästa efter en jobbig tävlingsdag, födelsedagsfirande för Ida och fotbolls-em. Work tomorrow!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback