life by J

Tänkte att jag skulle ta och skriva ett litet inlägg om mig! Har inte spec mycket läsare och det är mest kompisar men iaf, roligt att skriva!
 
Jag

Heter alltså Jenny Johansson, bor i en villa i en by utanför Hedemora och är sjutton jävla år. Nej det är ingen höjdarålder men vet ni vad, nu är det bara 3,5 månader kvar tills jag får blåsa ut arton ljus på tårtan!
 
 
Familj
 
Mamma, pappa, två systrar och två hundar. Min syster My är två år yngre än mig så det faller sig ganska naturligt att vi är rätt tajta, Ida däremot är bara åtta år och precis som alla andra pratglada småbarn. Ronja är vår "gamla" hund, nio år och stel som en pinne. Cilla är familjens dynamitpaket, en valp på fyra månader (?) som har så jävla mycket busigheter i huvudet att det inte blir en lugn stund.
 
 
Skola

Jag ska om några veckor bara (://) börja mitt sista år på samhällsvetenskapliga programmet i Hedemora. Hoppas få ett lite chilligare schema än vi hade i tvåan för det var inte kul alls. Har ganska lätt för mig och har just nu VG i fyra avslutade kurser, i resten landade jag på MVG. När jag började tvåan hade jag en MVGialltplan men den kraschade jag, alldeles för svårt.
 
 
Vänskap
 
Har ganska många kompisar men inte lika många vänner om ni förstår hur jag menar. Vi är liksom en stort tjejgäng med grupperingar i klassen men de flesta kan umgås med de flesta. I nuläget har jag ingen BFF på det viset men om jag behöver någon så vet jag att det finns några änglar därute som alltid ställer upp. Finns inga som jag har så galet roligt med som mina tjejer!
 
 
Kärlek
 
I mars i år så träffade jag en skitsnygg kille på en fest som jag strulade med (haha ja det var precis så jag såg på saken då). Började skriva med honom och efter några veckor träffades vi igen. Och sen rullade det på så, är glad att jag hade gratissms där i början haha för mycket smsande blev det ;-) blev tillsammans på riktigt sista april (vilket förövrigt är en av de bästa kvällarna i mitt liv). Nu är jag så jävla nerkärad att jag inte vet var jag ska ta vägen, fan vilken bra kille jag hittat ♥ i love u!
 
 
Hästar
 
Har alltid varit en liten hästtjej, började rida regelbundet när jag gick i trean. De senaste fyra åren ungefär har jag börjat tävla litegrann. Enbart på hemmaplan och mest klubbtävlingar men ändå, det är ganska så kul. Hästen jag alltid tjötar om heter Zabina och är en ridskolehäst som jag sköter om. Hon är nitton år ung och ett svenskt halvblod. Finns hur mycket som helst att skriva om detta egentligen för stallet där jag håller till, Säterbygdens Ridklubb, är som ett tredje hem för mig. Utbildad ungdomsledare, skötare, ledamot i US'S, medlem i hoppgruppen. OSV. Har hittar några riktigt härliga tjejer där också som jag aldrig hade lärt känna annars!
 
 
Träning
 
Ja egentligen gymmar jag två gånger i veckan men nu vet jag inte vad som hänt. Inte tränat på hela sommaren och ätit en massa skit, känner mig inte dösnygg precis. Och nej jag tycker inte att jag är tjock men jag gillar att ha lite muskler och inte få flås av en trappa. SKÄRPNING!!!
 
 
Fest
 
Kan också vara lite busig ibland och göra sånt som unga damer egentligen inte får. Men jag är inte någon riktig partyprisse som kör åtta kvällar i månaden, en räcker gott och väl för mig. Även om jag kan bli lite crazy när jag väl dricker (longboard, batmanning, rip osv.) Snart får man gå ut på krogen, känns som det inte kommer bli nå mycket festande innan dess eftersom alla andra är arton... Snyft :(
 
 
Framtid
 
Min plan är att gå ut gymnasiet med bra betyg och sedan läsa vidare. Lutar åt juridik eller polishögskolan! Kommer alltså med största sannolikhet flytta om ganska exakt ett år. Läskigt... Sen får vi se, tar det lite som det kommer utom sånt som måste planeras. Jag är inte tjejen som redan valt tema till bröllopet och bestämt vad mina framtida ungar ska heta. Det som händer det händer och varför grubbla på det nu?
 
 
Om ni tycker det fattas någon kategori är det bara att slänga iväg en kommentar så fixar jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback